zondag 15 juli 2012

Dan moeten jullie het zelf maar weten.....

Ik lees net in m'n inbox en uit de reacties dat de OGBA (Oude Geiten en Bokken Appèl) het niet gaat worden (zie vorige blog "Oprichting OGBA). In de berichtgeving van Nu.nl staat dat de VVD en de SP evenveel zetels hebben in de peiling. Dat betekent voor mij zoveel als een verdeling in stemgerechtigd Nederland van eenderde  "'t Gaat mij wel goed en als het jou niet goed gaat, dan is dat mooi jouw probleem" (de VVD-stemmer) en eenderde "Emiel moet het gaan doen, want de rest van politiek Nederland wil het politiek landschap "moderniseren" wat zoveel wil zeggen als alle sociale verworvenheden afbreken" (de SP-stemmer) en de laatste derde "Of je nou door de hond of door de kat gebeten wordt maakt niets uit, ik stem niet meer of ik blijf CDA of PvdA stemmen, kortom ik ben een compromis-Truus of -Jaap".

Mismoedig stel ik vast, dat alle voortekenen lijken te wijzen op een tweede termijn van "Vrolijke Frans" Mark Rutte en "de gewone vrouw/man" in Nederland blijkbaar masochistische trekjes vertoont. "Sla me, sla me.......   Òòòòòòh sla me, want ik ben zo murw gebeukt, dat ik het lekker ga vinden".

Nederland verdient straf en daar zorgen we zelf voor als we rechts "het karwei af laten maken" om een term uit een ver en duister verleden te gebruiken.

Hoe zou dat toch komen? Door slecht geschiedenis-onderwijs of zo? We herinneren ons de fouten uit het verleden niet meer? Of men maakt er selectief gebruik van zoals Greet dat nu weer doet door te beloven het "kwartje van Kok" (Godbetert een maatregel uit 1992!!!) terug te geven, nu omgerekend 11,25 Eurocent. Ja, daar redden we onze huishoudportemonnee mee, maar niet heus.

En dus gaan we verder met navel staren, de schuld van de crisis aan de allochtoon of de landen in Zuid-Europa geven en niet ons eigen gedrag te beschouwen, dat er voor zorgt dat iemand als Blonde Greet een podium krijgt en daar bijzonder handig gebruik van maakt en zo de aandacht van de echte problematiek af leidt.

Dat heeft er al toe geleidt dat we sinds deze week van onze regering er een twee jaar langere levensverwachting bij hebben gekregen, maar rust roest, dus moeten we ook twee jaar langer werken. Of de werkgever nu op die door de politiek gefrustreerde baby-boomer zit te wachten of niet, dat is negatief geleuter en daar moeten we vooral van weg kijken.

Heel banaal, maar af en toe zou ik best een kutje in m'n nek willen hebben, dan liet ik me een hersenschudding n........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten