zaterdag 6 oktober 2012

Positieve uitstraling tot de dood er op volgt......

Mijn laatste blogs waren doorwrocht van azijn-pisserij en zelfmedelijden, het mezelf in de slachtoffer-rol duwen en alles bij elkaar genomen, behoorlijk zeurderig. Mea Culpa (3x)!
Van nu af aan ga ik heel hard werken aan een positieve uitstraling en spontaniteit. Dat bevordert ook mijn kansen op het vinden van een leuke baan, zeker met 50 procent. Een rekensommetje leert dan, dat ik geen 2 procent kans maak op een baan, maar 3 procent....... en daar doen we het toch allemaal voor.... toch?

Positieve uitstraling......., jaja webcam, dan krijg je zoiets.
We hebben van een instantie nog een stuk salaris tegoed, maar door een krom bitje of een andere hik in het systeem, lukte de afboeking bij de opdrachtgever niet goed en dan wacht zo'n instantie gewoon een dag of tien. Dan proberen ze het nog een keer en daarna houden ze het zelf nog tien dagen vast. En dus zaten we vandaag € 4,27 van de maximale kredietlimiet af. Maar gelukkig (ik zeg toch, positief, positief, positief tot in het oneindige) ben ik al ruim 27 jaar gehuwd met een dame, die altijd nog een klein beetje achter de hand heeft. Wij komen van geluk nog eens onder de trein terecht.

Vanochtend versliep ik me wat en daar waren de gezamenlijke voetbalverenigingen in Bolsward weer niet blij mee, sommigen hebben altijd wat te zeiken, zul je mij nooit zien doen. Alle velden waren afgekeurd, behalve het kunstgras. Bij de B-velden kon je rijst planten, zo erg. Maar goed, de wedstrijdsecretaris lag nog in zijn mandje, de website liep vast en zo ontstond er een communicatie-trauma. Zo kon het gebeuren, dat de teams die om 9.00 uur moesten voetballen, daar van om 11.00 uur op de hoogte werden gesteld. Mijn schuld (zeer gedeeltelijk dan he? Dat van die website kan ik ook niet helpen). Mea Culpa (minstens 5x).

Mijn schuld........
De post is al geweest en dat is ook positief, geen aanmaningen vandaag en het is zaterdagmiddag. Dat betekent achtenveertig uur geen bezoek van Post.nl, heel positief allemaal. We gaan heerlijk weekend vieren en onszelf toelachen, niemand anders doet het, dus je moet wat.......  Toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten